De eerste reizen zijn geboekt (Weekblog 12/09/2022 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu De eerste reizen zijn geboekt (Weekblog 12/09/2022 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu

De eerste reizen zijn geboekt (Weekblog 12/09/2022

Blijf op de hoogte en volg Silvia

19 September 2022 | Peru, Cuzco

Ik wil deze blog even beginnen met wat verontschuldigen. Ja, ik weet dat de weekvlog van mijn eerste week in Cuzco nog steeds niet online staat en ja, ik weet ook dat deze blog een dag te laat is. Ik heb er geen goede reden voor, anders dan dat ik na mijn 4uur school helemaal kapot ben, vaak een uurtje wil slapen, maar vervolgens drie uur van de dag verloren ben. 's Avonds heb ik er dan ook maar weinig zin in en in het weekend onderneem veel dingen, waar ik doordeweeks geen tijd voor heb.

Daarnaast wil ik nog wat kwijt over de weekvlogs. Dit niet te verwarren met de weekblogs. De weekvlogs zijn de video's die op mijn YouTube kanaal komen: SilviaopReis. De verhalen die je hier kan lezen zijn de weekblogs.

Afgelopen week heb ik besloten te stoppen met de weekvlogs. Ik merk dat het me erg verward met wat ik al geschreven/verteld heb. De weekblogs blijven uiteraard wel bestaan. Mijn YouTubekanaal blijf ik wel nog gebruiken om reisgerelateerde video's te posten en als ik een uitstapje ga maken, komt er zeker wel weer een vlog online. Zoals je aan de titel van deze blog kan zien, zijn de eerste reizen al geboekt.

Nou genoeg huishoudelijke mededelingen. Gauw door naar de blog over vorige week, want man wat heb ik weer veel meegemaakt.

Ik sloot vorige week mijn blog af met het 'probleem' van de 90 dagen. Om hier verder op door te gaan hoe dit uiteindelijk is afgelopen, is het belangrijk dat je eerst wat anders weet.

Vorige week zaterdag (10 september) kreeg ik een nieuw huisgenootje. Het bleek een Nederlands meisje te zijn van 25 jaar die van plan was een jaar in Peru te blijven. Omdat zij nog geen enkel woord Spaans sprak dan 'Hola', 'Vino' en 'Un cerveza por favor' werden we al gauw vriendinnen en vertaalde ik weer veel in huis. Ook had ze wat problemen met haar tas, die nog in Lima stond, en daar probeerde ik haar ook een beetje mee te helpen waar dat kon. Op zondag liet ik haar de school zien waar ze de volgende dag school zou hebben, net als ik. Alleen zij heeft in de middag les en ik in de ochtend. We waren nog naar het winkelcentrum gegaan vlakbij huis en verder keken we wat films in de avond.

De volgende dag gingen we beide naar school, maar in de avond waren we weer veel samen. We speelden spelletjes met de gastouders, als Rummikub en we keken weer films en af en toe dronken we een wijntje. En dat doordeweeks.

Op woensdag besloten we om samen op reis te gaan. Zij was van plan een jaar te blijven en ik 5 maanden. Allebei dus meer dan 90 dagen. We moesten dus het land uit. Van 21uur tot 2uur zijn we bezig geweest met reizen boeken, en dat is gelukt. Eind november gaan we naar het zuiden van Peru en Bolivia. In januari, de laatste week voor mij in Peru, gaan we nog naar het noorden van Peru en gaan we sandboarden. Dat is snowboarden, maar dan op zand, maar dat had je vast al begrepen.

Verder hebben we vooral veel lol gemaakt met huisgenoten en op school. Afgelopen vrijdag zijn we gaan voetballen. De regels hier zijn net wat anders dan de regels in Nederland en je ligt er naar 5 minuten af door het hoogteverschil. We hebben wel heel veel lol gemaakt met elkaar en dat is het belangrijkste. Op 3,5km hoogte voetballen is ook best een ervaring.

Verder zien mijn dagen er nu redelijk hetzelfde uit. Om 7.30uur opstaan, 8uur ontbijt, 8.30 de bus naar school. School van 9uur tot 13uur. Wat in huis chillen tot het avondeten (of middagdutjes) en s avonds een film kijken om vervolgens rond 23uur naar bed te gaan. Nog een reden om nu wat minder weekvlogs te maken, want eigenlijk zijn ze dan best wel saai.

Omdat nu nog steeds de weekvlog niet online staat (ik ben druk aan het editen) maak ik nu de video van twee weken. Zo ben ik weer redelijk bij, maar daarna stoppen de weekvlogs, tot ik weer een reisje of iets dergelijks ga maken. Zoals ik in mijn eerste video aangaf op mijn YouTubekanaal, is het vooral uitproberen wat het beste werkt, aangezien ik dit ook nog nooit zo gedaan heb en blijkbaar werkt dit niet goed voor mij en ga ik nu wat nieuws proberen.

Tot de volgende weekblog!


  • 20 September 2022 - 08:32

    Sabine:

    Wat gezellig, een vriendinnetje! Ik hoop dat je ook door de week heen leuke avonturen beleefd en dat het lukt op school. Wanneer start je vrijwilligers werk? en ga je dan nog steeds naar school?

    Geniet van de leuke avonturen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvia

Actief sinds 16 Feb. 2018
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 19051

Voorgaande reizen:

01 September 2022 - 21 Januari 2023

Buitenlandminor

02 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

Roadtrip 2022

05 Augustus 2021 - 22 Augustus 2021

Roadtrip 2021

15 Februari 2018 - 03 Juni 2018

Madrid

Landen bezocht: