Aankomst in Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu Aankomst in Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu

Aankomst in Cuzco

Door: Silvia van Hemert

Blijf op de hoogte en volg Silvia

04 September 2022 | Peru, Cuzco

Gisteren ben ik dan aangekomen in Cuzco. Ik was blij dat ik wat eerder naar het vliegveld was gegaan van Lima, want blijkbaar was er iets mis met mijn boeking. Uiteindelijk bleek het een systeemfout te zijn, maar ik raakte wel een beetje in paniek. Bij de douane ging alles voorspoedig en ik had uiteindelijk nog een uur voor het boarden. Tijd genoeg dus.

De vlucht duurde ongeveer 1,5uur. Ik had wat podcasts gedownload die ongeveer 1,5uur duurde bij elkaar. De landing was een beetje wild, met veel bochten, waardoor ik erg misselijk werd en zelfs begon over te geven. Helaas had ik niet zo'n zakje en raakte ik wederom in paniek. Ik kon het gelukkig nog binnenhouden, maar goor was het wel. Toen we geland waren voelde ik me al snel wat beter en ik kon rustig naar de bagageband lopen om mijn koffer op te halen.

Buiten moest ik nog even wachten op mijn taxi, maar na ongeveer 10 minuten arriveerde hij ook. Hij bracht mij naar het gastgezin waar ik hartelijk werd ontvangen. De gastouders kunnen bijna geen Engels, waardoor ik echt gedwongen word om Spaans te praten. Ze vonden dat mijn Spaans erg goed klonk en dat ik het ook al erg goed kan. Dat is altijd leuk om te horen.

Vandaag heb ik wat door Cuzco gestruind en ben ik alvast naar mijn school geweest waar ik morgen mijn eerste Spaanse les krijg. Daarna ben ik nog naar het grote plein in Cuzco geweest en ben ik vanuit daar naar huis gelopen. Dat was ongeveer een uurtje lopen. Toen merkte ik eigenlijk pas voor het eerst dat ik op 3,5km hoogte zit doordat ik sneller buiten adem was dan normaal. Verder merk ik er niet zo heel veel van en heb ik tot nu toe nog geen last van hoogteziekte, wat een goed teken is.

Zoals gezegd heb ik morgen mijn eerste Spaanse les. Morgen zal ook mijn laatste dagelijkse blog online komen. Mijn dagen gaan er vanaf dan hoogstwaarschijnlijk hetzelfde eruit zien. Ik ga nog wel wekelijkse blogs schrijven, net zoals ik dat tijdens mijn buitenlandstage in Madrid heb gedaan. Ook komt vandaag of morgen mijn eerste vlog op YouTube online. Mijn YouTubekanaal heeft dezelfde naam als deze blog namelijk SilviaopReis. Neem daar ook gerust een kijkje. Als je daar dan toch bent, kan je gelijk even abonneren en op het belletje klikken zodat je direct een melding krijgt als ik een video heb geplaatst.


  • 05 September 2022 - 11:16

    Sabine:

    Het is wat, dat reizen met jou! Maar een fijn gastgezin is veel waard! Veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvia

Actief sinds 16 Feb. 2018
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 19024

Voorgaande reizen:

01 September 2022 - 21 Januari 2023

Buitenlandminor

02 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

Roadtrip 2022

05 Augustus 2021 - 22 Augustus 2021

Roadtrip 2021

15 Februari 2018 - 03 Juni 2018

Madrid

Landen bezocht: