Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu

Lima

Door: Silvia van Hemert

Blijf op de hoogte en volg Silvia

03 September 2022 | Peru, Lima

Gisteren heb ik mijn blog afgesloten met dat ik ging ontbijten en daarna de stad zou gaan bezoeken. Ik heb gekozen voor het historische centrum van Lima, daar wilde ik naartoe.

Maar eerst het ontbijt. Het ontbijt was op het dakterras van het hotel. Mijn hotel is eigenlijk ook een Bed [e-38] Breakfast. Daar kreeg ik een soort ciabatta, maar dan echt veel zachter met roerei. Ik kon ook kiezen voor jam, maar dat lust ik niet. Met een glas vers sap (ik ben alleen vergeten van welke vrucht ...) en ik denk anderhalve liter heet water om thee mee te maken. Uiteraard is het me niet gelukt om dit allemaal op te drinken. Ook omdat het in een thermoskan zat en ik iedere keer moest wachten tot het drinkbaar was.

Tijdens mijn ontbijt vroeg ik aan de 'ober' wat de makkelijkste manier was om je te bewegen in Lima. Is dat het openbaar vervoer, bijvoorbeeld de metro, of met de taxi, of ligt alles zo dicht bij elkaar dat lopen ook goed te doen is? De man vertelde mij dat een taxi het makkelijkste was en hij vroeg waar ik naartoe wilde en om welke tijd. Ik gaf aan dat ik naar het historische centrum wilde, om 11uur. Nog geen kwartier later kreeg ik een melding van Booking.com dat de eigenaar van het b[e-38]b mij een berichtje had gestuurd. Ze vroeg of ze voor mij een taxi moest regelen. Hier ben ik op in gegaan. Alles beter dan op de teller rijden.

In het historisch centrum aangekomen was het eigenlijk niet zoveel. Ik heb wat foto's toegevoegd aan deze blog van het historische centrum, maar eigenlijk was dit ook alles. Op andere plekken mocht je op dat moment niet komen. De reden daarvan weet ik niet precies, maar overal lag de weg opengebroken en ik heb ook wat protesten gezien. Ik denk dan ook dat dat wel verband houdt met elkaar :). Omdat ik geen wifi of data had, besloot ik te gaan lopen. Ik had ook nog geen metrohaltes gezien en ik was toch van plan om wat meer van de stad te gaan zien.

Ik zette het op een lopen, tot ik bij een soort winkelcentrum met allemaal kleine kraampjes terecht kwam. Eén kraampje verkocht accessoires voor je telefoon en ik moest nog een simkaart hebben van Peru. Het kraampje had inderdaad simkaarten en ik kocht er één. Als ik de man goed begrepen had heb ik nu voor in ieder geval 10 dagen onbeperkt internet, bellen en sms'en en daarna kan ik het iedere keer weer opnieuw opwaarderen waardoor ik iedere keer onbeperkt internet heb. Het kostte 10 sol en als ik dat voor 140 dagen moet doen, dan betaal ik ook 140 sol. Omgerekend naar euro's is dat iets meer dan 36 euro. Best goed te doen dus voor bijna 5 maanden.

Inmiddels was het zo'n 15uur geworden en ik besloot om weer terug te gaan naar mijn hotel. Ik was ook best wel moe geworden, want ik had ook een korte nacht gehad. Ik appte het hotel en zij boekten weer een taxi voor mij. Uiteindelijk bleek ik nog 50 minuten in de taxi te zitten, vanwege de drukte op straat. Het was ook ongeveer 15km rijden, dus lopend was ik ongeveer 3 uur bezig geweest. Ik ben dan ook blij dat ik gekozen heb voor een taxi naar het hotel, in plaats van heel dat stuk te lopen.

Vervolgens heb ik een middagdutje gedaan, maar die liep een beetje uit de hand. Het was de bedoeling om even 2 uur op bed te liggen, tot 18uur. Tot mijn grote schrik schrok ik wakker om 22uur. Dat was 4 uur slapen. Ik bedacht me ook dat ik nog moest inchecken voor de vlucht van vandaag, dus dat ging ik nog snel doen. Dit lukte mij niet alleen, dus ben ik naar beneden gelopen naar de receptie. Daar wilden ze me graag helpen en uiteindelijk bleek het hen ook niet te lukken. Dit moet ik dan nog op het vliegveld doen. Daarna heb ik nog wat YouTube en Netflix gekeken en ben ik om 1uur weer in slaap gevallen. Ik ben om 5uur nog wakker geworden en om 7uur en nu is het inmiddels bijna 8.30uur en vlieg ik zometeen door naar Cuzco.


  • 03 September 2022 - 18:29

    Sabine:

    Weer een mooie dag met avonturen. Geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvia

Actief sinds 16 Feb. 2018
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 19020

Voorgaande reizen:

01 September 2022 - 21 Januari 2023

Buitenlandminor

02 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

Roadtrip 2022

05 Augustus 2021 - 22 Augustus 2021

Roadtrip 2021

15 Februari 2018 - 03 Juni 2018

Madrid

Landen bezocht: