København ofwel Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu København ofwel Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu

København ofwel Kopenhagen

Blijf op de hoogte en volg Silvia

07 Augustus 2021 | Denemarken, Kopenhagen

Toen we vanochtend opstonden regende het helaas. Dit was jammer, omdat we de tent nat moesten opruimen. Het was namelijk vamdaag de dag om verder te trekken en naar Zweden te gaan. Maar voor we de Zweedse grens overgingen, zijn we eerst nog naar Kopenhagen gegaan.

In Kopenhagen konden we met een ticket die we kochten gratis gebruik maken van het openbaar vervoer en ongeveer 80 toeristische attracties bezoeken zoals musea en kastelen. Dit hebben we dan ook gedaan. Met de metro zijn we naar 'Christiansborg' gegaan. Daar hebben we in de ruïnes en in het koningshuis gekeken. Vervolgens zijn we een klein stukje verder naar het Deens oorlogsmuseum geweest. Vooral Gijs vond dit interessant. Toen we daar doorheen hadden gelopen gingen we op zoek naar een typisch Deens broodje genaamd: 'smørrebrød'. Dit is een rijkbelegd stuk roggebrood. Helaas tevergeefs. Na onze zoektocht zijn we naar de 'Rosenborg' gegaan, maar die was al gesloten. Dan maar naar het beeld van 'de kleine zeemeermin'.

Voor het beeld van 'de kleine zeemeermin' liepen we eerst de verkeerde kant op. Gijs keek nog eens op Google Maps (hoe moeten we zonder) en vervolgens kwamen we bij een beeld aan wat leek op een zeemeermin. Echter waren wij de enige op die plek en was er verder niemand te bekennen. Vreemd, want de kleine zeemeermin is toch zeker wel een toeristisch hoogstandje. Nog maar eens kijken op Google Maps want heel eerlijk, dit beeld viel ons erg tegen, en wat bleek: dit was het verkeerde beeld! We hadden ergens de verkeerde afslag genomen voor het goede beeld. Na nog een kleine wandeling van ongeveer 5 a 10 minuten kwamen we aan bij het goede beeld en warempel, hier was het ineens een stuk drukker. Dit klopte iets beter.

Na de kleine zeemeermin wilde we nog met de veerboot naar 'Nyhavn' gaan, maar het wachten duurde langer dan het lopen, dus zijn we daar heengelopen. Wat een leuke hotspot in de stad is dat! Nadat we dat bezocht hadden hebben we de metro weer gepakt richting de auto en zijn we naar de Zweedse grens gereden. Over de (misschien welbekende) 'Øresundsbron'. Dit is een brug war halverwege een tunnel wordt. Van bovenaf lijkt het dus of de weg ophoudt. Dit is wel vanaf de kant van Zweden. Vanaf de kant van Denemarken heb je eerst de tunnel. De grens is dan ook op de brug. Daarna was het nog een klein stukje rijden naar de plek waar we nu zijn: Malmö.

Aangekomen op de camping hebben Gijs en ik nog even een midgetgolfbaan van dichtbij bekeken. Ik maakte een valse start door bij de eerste hole de maximale aantal slagen te bereiken, maar dit heb ik toch nog weten goed te maken. Het is namelijk gelijkspel geworden. We hebben allebei in 51 slagen nodig gehad om 12 holes te halen.

Morgen gaan we Malmö onveilig maken om vervolgens verder naar het noorden te trekken, namelijk naar het plaatje Göteborg

• 07 Augustus 2021 - 23:04

Marijke :

Weer veel gezien vandaag. Zelfs de verkeerde zeemeermin.

• 08 Augustus 2021 - 22:18

Sabine: