De eerste dag in Denemarken - Reisverslag uit Hårlev, Denemarken van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu De eerste dag in Denemarken - Reisverslag uit Hårlev, Denemarken van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Denemarken

Door: Silvia van Hemert

Blijf op de hoogte en volg Silvia

06 Augustus 2021 | Denemarken, Hårlev

Na een verrassende goede eerste nacht zijn we om 9uur weer opgestaan. Vandaag stonden er 2 bezoeken op de planning: 'Forest Tower' en 'Møns Klint'. We begonnen met 'Forest Tower'.

'Forest Tower' is onderdeel van ' Camp Adventure' in Rønnede, ongeveer 35 minuten rijden vanaf de camping. Daar staat, je zou het niet denken, een toren in het bos. Deze toren is hoger dan de bomen, waardoor je een mooi uitzicht hebt. We konden er allebij zeer van genieten.

Rond een uur of 1 zijn we weer in de auto gestapt. Op naar de kust waar 'Møns Klint' zich bevindt. Dit is een kliff in Borre. Vanaf de 'Forest Tower' was het nog 1 uur rijden naar 'Møns Klint', maar dit was het zeker waard. Daar zijn we naar beneden gegaan, wat 496 traptredes zijn en hebben we over de stenen gelopen. Ik had een zwarte broek aangetrokken, maar die was meer wit dan zwart toen we weer terug boven kwamen. Dit vanwege het krijt wat de rotsen afgeven. Een vriendelijke man heeft nog een foto van ons gemaakt boven op een grote steen en daarna zijn we weer naar de camping gereden.

Daar aangekomen was het alweer tijd om eten te koken en op zulke momenten kom je erachter wat je allemaal vergeten bent.

Laten we eerlijk met elkaar zijn, we vergeten allemaal wel wat als we op vakantie gaan. Bij ons thuis vergaten we altijd de trechter om water van de grote kannen (van 6 liter) in kleine flesjes te gieten (van 500ml). We hebben regelmatig trechters gekocht. Ook deze vakantie was het niet anders, alleen zijn de dingen die we vergeten zijn best wel onmisbaar. Zo zijn we tafels, een snijplank en een spatel vergeten. Oke, kleine sidenote, de tafels konden we niet vinden bij Gijs thuis en de snijplank zouden we niet meenemen omdat we tafels hadden. Dit zorgde er wel voor dat we wat creatief moesten gaan denken.

De tafels werden vervangen door pannen op zijn kop in het gras te zetten, de snijplank werd vervangen door een bord waar we alles op hebben gesneden en de spatel werd vervangen door... jawel, de kaasschaaf. Als echte Nederlanders hebben we wel de kaasschaaf meegenomen, maar is de kaas hier belachelijk duur, dus waarschijnlijk zullen we hem niet gebruiken in de functie zoals hij bedoelt is.

Anyway, het eten was lekker en op die manier ervaar je het ultieme kampeergevoel.

• 06 Augustus 2021 - 21:38

Sabine:

Haha, ben jaren zonder tafel op reis gegaan.