Blog van gisteren... (sorry) - Reisverslag uit Quy Nhơn, Vietnam van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu Blog van gisteren... (sorry) - Reisverslag uit Quy Nhơn, Vietnam van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu

Blog van gisteren... (sorry)

Door: Silvia van Hemert

Blijf op de hoogte en volg Silvia

11 Augustus 2022 | Vietnam, Quy Nhơn

Gisteren ben ik helemaal vergeten om een blog te schrijven. Hierbij krijgen jullie alsnog de blog van mij.

We hebben ontzettend veel gereden gisteren. We zaten over de 200km, ongeveer 215km om precies te zijn. We zijn nu in Quy Nhon. Zometeen stappen we weer op de brommer om nog eens deze afstand te rijden, maar dan naar Hoi An. Daar zullen we dan ook weer slapen.

We hadden eergisterenavond (dat was 9 augustus in de avond) mijn brommer naar een repairshop gebracht. Er was gelukkig niks ernstigs aan de hand, maar als we lang hadden gereden en ik remde tot bijna stilstand dan viel mijn brommer uit en moest ik een hele tijd wachten tot ik hem weer kon starten. Heel vervelend. Helaas waren ze al gestopt met werken, maar ze wilden er in de ochtend wel naar kijken en om 9uur konden we hem weer op komen halen. Dus gisterenochtend zijn we naar de repairshop gegaan om mijn brommer op te halen. Zelf dachten we dat het de brandstoffilter was of de brandstofpomp. Daar aangekomen vertelde de man dat hij niks kon vinden en dat hij nu ook weer prima reed. Wij hebben ook nog even een rondje gereden en inderdaad, hij viel niet meer uit. Dus wij namen de brommer weer mee naar het hotel, checkte uit en reden weer verder naar Quy Nhon.

Toen we nog maar 67km moesten, hadden we een zere kont gekregen van het rijden. Ook was er een brandende zon en waren we wel toe aan een drankje. Bij een restaurantje langs de weg zijn we even gestopt. Toen ik stopte, viel opnieuw mijn brommer uit. ‘Nee hè’, dacht ik nog. Maar gelukkig gingen we even pauzeren dus kon mijn brommer ook even bijkomen.

Toen we weer terugliepen van onze pauze en ik mijn brommer wilde starten deed hij het weer. Gelukkig! Bij Gijs duurde het even wat langer dus om wat te besparen zette ik mijn brommer weer uit. Toen ik hem daarna weer wilde starten deed hij het niet meer. Wanneer Gijs het probeerde deed hij het ook niet meer. De eigenaar van het restaurant kwam ook even kijken en ook bij hem startte mijn brommer niet. Vervolgens zijn de eigenaar samen met Gijs met mijn brommer naar een repairshop gegaan. Ik moest wachten bij het restaurant. Daar heb ik even met mijn moeder gebeld en toen ik wat rondliep kwam ik nog een schildpad tegen. Ik heb een filmpje toegevoegd van de schildpad.

Ik denk 45min later kwamen de boys weer terug en bleek mijn brandstoftoevoerslang (leuk woord voor Scrabble) kapot te zijn. Best wel erg kapot zelfs. Ook was de carburateur erg vies. Dit hebben ze dan ook gemaakt en wij konden onze weg weer vervolgen.

Rond 17uur kwamen we aan in Quy Nhon en ik wilde heel graag nog in de zee zwemmen. Het is hier rond 18uur al donker, dus we moesten opschieten. We hadden ingecheckt en daarna zijn we gelijk naar de zee gegaan. Daar heb ik even een kwartiertje in de zee gelegen. Ik was lekker aan het zwemmen toen een wat oudere man tegen mij zei ‘Kom, zwem met me mee naar mijn vrienden even verderop’. Ik had in de zee toch niet echt veel te doen, dus zwom ik met ze mee. Om eerlijk te zijn verbaasde me dat hij goed Engels kon spreken terwijl hij volbloed Vietnamees was. Ik had het niet verwacht van een wat oudere man. Na eventjes tijd met hen te spenderen ben ik weer naar het strand gegaan, naar Gijs. Hij ging namelijk vanwege zijn wond op zijn heup niet de zee in. Daar hebben we even gewacht tot ik weer wat opgedroogd was, maar omdat dat toch lang ging duren zijn we naar 15min alsnog naar het hotel gegaan. Onderweg hebben we wat avondeten meegenomen en wat snacks voor de avond.

Zoals gezegd rijden we vandaag naar Hoi An, wat ruim 300km is. Ik hoop dat de zon mijn lichaam een beetje bespaard, want ik ben gisteren echt heel erg verbrand. We gaan het meemaken


  • 11 Augustus 2022 - 18:05

    Marijke :

    Niet zo gevaarlijk op de scooter. Dat kan niet goed gaan.

  • 11 Augustus 2022 - 20:19

    Sabine:

    Lekker al die pech hebbedingetjes met de brommers! Maar zwemmen in zee is altijd lekker!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvia

Actief sinds 16 Feb. 2018
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 19041

Voorgaande reizen:

01 September 2022 - 21 Januari 2023

Buitenlandminor

02 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

Roadtrip 2022

05 Augustus 2021 - 22 Augustus 2021

Roadtrip 2021

15 Februari 2018 - 03 Juni 2018

Madrid

Landen bezocht: