Eerste week in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu Eerste week in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu

Eerste week in Madrid

Door: Silvia van Hemert

Blijf op de hoogte en volg Silvia

25 Februari 2018 | Spanje, Madrid

Ik zit inmiddels al ruim een week in Madrid en misschien heb je het wel van iemand gehoord dat ik de afgelopen dagen een beetje ziek ben geweest. Vandaag gaat het gelukkig al stukken beter en ik ga morgen gewoon naar stage, maar ik moet wel op gaan letten hoe laat ik ga slapen ten opzichte van hoe laat ik er 's ochtends weer uit moet. Dan moet het helemaal goed komen!

Zoals ik zei ik zit hier nu ruim een week en in die week heb ik:
32 uur stage gelopen
Heel wat kilometers en minuten in de metro doorgebracht
Te laat gekomen op mijn eerste stagedag
4 dagen ziek geweest
Toledo en Segovia mogen ontdekken
Meegedaan met de language exchange en gelijk gewonnen
2 dagen uitgegaan
Staat mijn teller nu op 3 sangria's
Heb ik de meest bizarre dingen in een kinderopvang gezien (die hier kennelijk doodnormaal zijn...)
Ken ik bijna alle namen van mijn stagekinderen (en er zitten wat moeilijke tussen hoor)
Heb ik met een groep van DSA tijd doorgebracht in een park
Hebben we eigenlijk nog maar 5x voor onszelf gekookt...
Heb ik al toffe herinneringen voor het leven gemaakt
Blijf ik trouwe kijker van 'Wie is de mol' en 'de Luizenmoeder' (thank God ik kan hier NL televisie terugkijken)
Is het hier koud geweest maar,
heb ik hier ook met een shirt met korte mouwen rondgelopen
Skype ik bijna iedere dag met mama (hahaha)
De meest bizarre kapsels op straat gezien (van paars tot knal oranje)
Lopen mensen hier nog steeds met winterjassen aan terwijl wij bijna in een topje lopen (met het gevolg dat je altijd word aangekeken)

Ik heb echt nog veel meer meegemaakt, maar anders heb ik helemaal geen verhalen meer als ik thuis kom.
Nog 14 weken te gaan!

• 25 Februari 2018 - 21:37

Mama:

We blijven Skypen hoor. Dan ben je ineens niet zover weg meer. Komt helemaal goed met jou.

• 25 Februari 2018 - 21:57

Mia:

Mooi verhaal je maakt mooieverslagen
    Geniet verder gr.

• 25 Februari 2018 - 22:13

Joyce:

Die ‘ziektedagen’ kun je maar vast gehad hebben! Die toffe herinneringen voor het leven zijn mooi hè?! Gelukkig voor jou zijn de tijden veranderd en is het makkelijker contact houden met thuis. Ga vooral door met het maken van mooie herinneringen. Voor je het weet zit je stage er op en ben je weer thuis. Het gaat (helaas) sneller dan je denkt!

• 27 Februari 2018 - 10:57

Peer Smits:

hallo silvia,hier is het ook koud-10 ongeveer. maar mooi weer overdag veel zon.
    geniet van je stage, maak er een mooie tijd van. dat zouden wij ook doen. [ club van tien ]

grt, peer.