Familiebezoek (09-04-2018) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu Familiebezoek (09-04-2018) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu

Familiebezoek (09-04-2018)

Door: Silvia van Hemert

Blijf op de hoogte en volg Silvia

09 April 2018 | Spanje, Madrid

Deze week is mijn familie op bezoek geweest en o, o, wat hebben we veel meegemaakt.

Maar eerst maandag. Op maandag gaat een groepje kinderen van stage zwemmen en afgelopen maandag werden Jessica en ik gevraagd om mee te gaan om het eens te zien. Dit hadden we al eens aangegeven dat we dat wel wilde omdat we dat in Nederland helemaal niet kennen. Dus wij mee. Opzich was het best leuk. Het is ongeveer driekwartier zwemmen en het is niet vrij zwemmen maar ook geen zwemles, het zit er tussenin. Maar was wel interessant om een keer te zien.

De rest van de week heb ik stage gelopen en op donderdag maar een halve dag want... toen kwam mijn familie. Ik ben rond 16 uur naar het vliegveld gegaan. Daar heb ik nog best lang gewacht maar eindelijk kwamen ze door dr deur heen. Ik had een kartonnen bordje gemaakt waarmee ik stond, het was immers een verrassing dat ik op het vliegveld stond. Helaas kreeg die verrassing al snel een domper.

Velen van jullie weten dit denk ik al maar voor degene die het nog niet weten. Onderweg naar huis vanaf het vliegveld, viel er wat uit mama's tas. Haar portomonnee bleek gestolen te zijn... de eerste avond in Madrid heeft ze dan ook samen met mij doorgebracht in het politiebureau.

De volgende dag hebben we nog wat telefoontjes gedaan naar de Nederlandse ambassade in Madrid en Ryanair, de vliegmaatschappij waarmee ze zondag terug zou vliegen. Na daar een hele tijd mee bezig te zijn geweest zijn we toch maar wat anders gaan doen zodat zij en de rest van mijn familie ook wat van Madrid zouden zien. We zijn toen naar mijn stage geweest en de planning was om een city tour te doen, maar daar was het al te laat voor. Mama en ik zijn nog langs het vliegveld geweest om een noodpaspoort te proberen aan te vragen, maar dat kan alleen als je ingeschreven staat in Spanje, dus kortweg alleen voor Spanjaarden.

's Avonds hebben we paella gegeten en hebben we nog wat geborreld in het apartement van mijn familie.

De volgende dag zijn we dan toch maar begonnen aan de city tour, want alle instanties waar we naartoe zouden kunnen gaan waren dicht.

Na de city tour zijn we nog wat gaan shoppen want we zijn nu eenmaal vrouwen en s avonds hebben we gegeten bij Vips dat zoo ontzettend lekker is. Die zaterdag was er een worshipavond in de kerk waar ik altijd naartoe ga. Om mijn familie de kerk nog te laten zien, zijn we daar nog naartoe geweest. Alleen was die dienst een beetje anders dan we gewend zijn. Maar het was wel leuk. 's Avonds hebben we zoveel lol gehad. We hadden een fles rode wijn gekocht en een kurkentrekker, maar die kurkentrekker was gewoon een goedkoop ding uit een souvernirswinkel. Doordat de kwaliteit nu niet optimaal was kregen we de fles niet open. Zie filmpje hieronder.


Rond half 1 zijn jessica en ik maar naar huis gegaan en we hadden echt een topdag gehad met zoveel lol.

Zondag was alweer de laatste dag voor mijn familie en heb ik ze op het vliegveld gebracht. Stiekem was het toch wel weer moeilijk om ze 'achter te laten'. Ik moest nog even op het vliegveld blijven, want er bestond een kans dat mama niet mee mocht omdat ze zich niet kon legitimeren. Ongeveer een uurtje later belde mama mij op dat ze weer terug naar mij kwam. Ze mocht niet mee.
In de metro opweg naar huis hebben we samen een potje zitten huilen en zijn we nog even naar een park gegaan. Even niks, nergens aan denken en vooral geen tijdsbesef hebben. Ondanks dat het park midden in Madrid lag hoorde je helemaal geen auto's en zat je niet in de drukte en dat is voor een dorpsmeisje af en toe best even fijn. Geen drukte om je heen en even lekker ontspannen in een park.

Mama is dus nog een paar dagen bij mij en heeft vandaag een vlucht teruggeboekt voor woensdag.

  • 09 April 2018 - 22:30

    Mama:

    Die twee meiden zijn echt zo geweldig. We hebben een top weekend gehad en zoveel gelachen. Silvia heeft ook goed geholpen met alles te regelen bij politie enzo. En dan ik vandaag alleen in die grote stad met de metro van de ene naar de andere kant. Best spannend allemaal maar het is me gelukt samen met mijn Hollandse mond. Bedankt Silvia en Jessica .

  • 10 April 2018 - 08:36

    Mia:

    Het was geweldig weekend leuke meiden wat doen jullie het goed samen dank jullie wel xxx

  • 10 April 2018 - 10:39

    Karin:

    Wat hebben wij dankzij een flinke domper toch een topweekend gehad. We hebben echt mogen zien waar Silvia verblijfd, haar stageadres is, en waar ze naar de kerk gaat. Maar vooral met wie ze daar verblijfd. Haar studiegenoot. Wat een topmeid. Deze geweldige meiden zijn een voorbeeld voor velen. Zoveel verschillen maar zo veel medeleven en respect voor elkaar. Top meiden!
    Lieve Silvia en Jessica, nog een hele goede, fijne en vooral plezierige tijd samen.
    Liefs Karin❤

  • 10 April 2018 - 14:38

    Anneke Nieuwkerk:

    Jeetje, wat een pech voor jou moeder. Hoop dat de schade wordt opgelost. Wel fijn dat je familie er was, werd het toch nog gezellig! Nog een hele goede tijd in Spanje en wij hopen dat we je snel weer in Genderen zien. Groetjes en liefs, Anneke

  • 19 April 2018 - 16:21

    Tanya:

    Hallo Silvia, wat een belevenissen! Fijn dat je jouw moeder zo goed hebt bijgestaan. En grappig, die minifilmpjes.
    groetjes, Tanya.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvia

Actief sinds 16 Feb. 2018
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 18913

Voorgaande reizen:

01 September 2022 - 21 Januari 2023

Buitenlandminor

02 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

Roadtrip 2022

05 Augustus 2021 - 22 Augustus 2021

Roadtrip 2021

15 Februari 2018 - 03 Juni 2018

Madrid

Landen bezocht: