Nog meer bezoek en bedankje (19-04-2018) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu Nog meer bezoek en bedankje (19-04-2018) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu

Nog meer bezoek en bedankje (19-04-2018)

Door: Silvia van Hemert

Blijf op de hoogte en volg Silvia

19 April 2018 | Spanje, Madrid

Ik heb afgelopen zondag geen weekblog geschreven omdat ik eigenlijk niet goed wist wat ik kon vertellen. Die week is mama op woensdagochtend naar huis gegaan en verder heb ik niet echt veel meer meegemaakt.

Maar nadat mama die woensdag was weggegaan heb ik het even moeilijk gehad. Die dag had ik een stagebeoordeling die een beetje tegenviel en viel in discussie met een huisgenoot. Het werd eventjes teveel. Samen met Jessica hebben we om de tafel zitten huilen en 's avonds ook nog toen ik mama belde. Die week kwam ook mijn adres in het kerkblad in Genderen om me een kaartje te sturen. Ik heb in totaal 8 kaartjes gehad vanuit de gemeente en er kwam iemand bij mij op bezoek. Ik ben zo dankbaar, het kwam allemaal op het goede moment dat ik het echt even nodig had. Bij deze wil ik dan ook de mensen bedanken die me een kaartje hebben gestuurd. Kaartjes sturen kan trouwens nog steeds hoor. Overigens gaat het nu weer goed met me hoor, maak je geen zorgen ;)

Ik sprak net al over dat er iemand op bezoek was gekomen. 2 weken geleden kreeg ik spontaan een appje van Noa van Helden of ze langs kon komen. Nu 2 weken later is ze gisteren langs geweest en daarover een blog schrijven maakt de gemiste weekblog van afgelopen zondag misschien toch goed.

Ik had gisteren vrij gevraagd van stage zodat ik een dag kon spenderen met Noa. Ze zou maar een dag komen dus ik wilde hem vrij hebben. Toen ze aankwam op aeroporto Madrid, had ze niet verwacht dat ik daar zou staan. Ze liep me eerste instantie ook voorbij. We zijn naar huis gegaan en daar ons even omgekleed want het was ontzettend lekker weer. Wij in een korte broek naar Puerta del Sol, het middelpunt van Spanje! Daar zijn we op de foto geweest met wat mascottes en nadat ze ons geld vroegen zijn we gauw weggelopen. Vervolgens zijn we naar Parque del Retiro gegaan en hebben we met bootjes gevaren.


Daarna hebben we nog een rondje door het immens grote park gelopen en zijn we daarna weer richting huis gegaan. Bij de metrohalte aangekomen hadden we besloten om bij Vips te eten. Een heel erg lekker restaurant. Toen we ons buikje rond hadden gegeten zijn we naar Templo de Debod gegaan, ook een heel mooi park met uitzicht over Madrid omdat dat park wat hoger gelegen is.

Ook was Noa nieuwsgierig naar de Primark en hebben we nog geshopt in een van de winkels die je niet in Nederland hebt: Stradivarius (later kwamen we erachter dat die winkel een vestiging heeft in Amsterdam, Den Haag en Maastricht)

Inmiddels was het al avond en zijn we naar een Bijbelstudie geweest over stress. In eerste instantie was die helemaal in het Spaans, maar toen ik het aan een meneer van de kerk ging vragen wilde hij het wel voor ons vertalen. Dat was zo ontzettend lief, we moesten die meneer aan het einde wel bedanken. Hij vertelde dat hij oorspronkelijk uit Noorwegen kwam, dus hij spreekt 3 talen vloeiend. Zo cool, zou ik ook wel willen!

Ik heb daarna nog even gauw een luchtbed gehaald bij een vriendin die hem weer van ons had geleend. We lagen rond 00:00uur op bed en we waren helemaal gebroken en kapot. We hadden zoveel gelopen. Hieronder zal ik nog wat sfeerimpressie foto's neerzetten.

Morgennacht is het hier Kingsnight, ofwel Koningsnacht en dat speciaal voor de Nederlanders die hier dan zijn. Er komt een Nederlandse dj met Nederlandse muziek. Ik ben heel nieuwsgierig en heb mijn oranje shirt al klaar liggen. Ik hoop dat ik zondag nog een blog ga schrijven maar meer bijzonders dan dit zat niet in deze week. Misschien dat ik van het weekend nog wat ga doen, in ieder geval naar Kingsnight. En voor de mensen die me zo ontzettend missen dat ze de weken willen aftellen, zondag is het nog 6 weken en dan ben ik weer in het (hoop ik) zonnige Nederland.

  • 19 April 2018 - 22:28

    Mama:

    Fijn dat je het weer gezellig hebt. En de mindere daagjes is ook niet erg hoor. Ik tel met je mee af.

  • 19 April 2018 - 22:45

    Mia:

    mooie blog fijn dat het nou weer goed gaat wij vinden jou een kanjer veel liefs van ons.

  • 20 April 2018 - 10:51

    Anneke:

    Hou je taai, Silvia. Stel je voor dat alleen wij jou missen en jij ons niet. Fijn dat je je emoties kunt uitten.
    Straks een ervaring rijker, dat had je niet willen missen, dus nog even een paar weken werken aan je toekomst en wij verheugen ons op je terugkomst. Liefs Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvia

Actief sinds 16 Feb. 2018
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 18910

Voorgaande reizen:

01 September 2022 - 21 Januari 2023

Buitenlandminor

02 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

Roadtrip 2022

05 Augustus 2021 - 22 Augustus 2021

Roadtrip 2021

15 Februari 2018 - 03 Juni 2018

Madrid

Landen bezocht: