Being the tourist (16-02-2018) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu Being the tourist (16-02-2018) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu

Being the tourist (16-02-2018)

Door: Silvia van Hemert

Blijf op de hoogte en volg Silvia

16 Februari 2018 | Spanje, Madrid

Onze eerste officiële dag in Madrid, we stonden rond 10 uur op om te ontbijten en te bespreken wat we die dag zouden gaan doen. Die dag zouden we naar de grootste Primark van Europa gaan en naar een groot park: Parque de El Retiro.

Maar eerst weer boodschappen doen. Gisteren hadden we boodschappen gedaan in een ontzettend kleine winkel die lang niet alles had. Van mijn vakanties in Spanje wist ik dat er een hele fijne supermarkt zat namelijk de Mercadona. Dit is zeker, als je ooit een keer naar Spanje gaat, een aanrader. We hebben op ons inmiddels vertrouwde Google Maps de dichtstbijzijnde Mercadona gezocht en toen we die gevonden hadden gingen we op pad. Na ongeveer 15 min a 20 min kwamen we aan bij de Mercadona. Jessica wist niet echt goed wat ze moest verwachten en toen we binnen stapte keek ze haar ogen uit. Dit was vele malen groter, het zat niet op elkaar gepropt en er was veel meer. We kochten wat we nog nodig hadden en gingen weer naar huis.

Thuis aangekomen hebben we de boodschappen opgeruimd en waren we toch erg nieuwsgierig naar de Primark. Op Google stonden genoeg foto's om al een beetje een indruk te krijgen, maar als je er echt bent is het vele malen anders. Gelukkig zat de Primark zo'n beetje om de hoek dus hoefde we niet ver te lopen. We kwamen we binnen en we wisten niet wat we zagen. Er was een soort plein in het midden en daaromheen waren er verschillende afdelingen of afdelingen die in elkaar overliepen en dat 4 verdiepingen hoog.

Het was zo veel. We zijn echt wel een tijdje bezig geweest om alles te kunnen zien wat ze hadden (en ik denk dat we veel niet hebben gezien) We hebben daar een paar spulletjes gekocht en weer weg gegaan. Het was tijd om naar het park te gaan.
We kochten bij de Subway een broodje om die in het park op te eten en we gingen met de metro naar het park.

Daar aangekomen stonden hier en daar wat bankjes maar het park liep wat omhoog dus 'boven' had je een mooi uitzicht. We zijn halverwege gaan zitten en hebben rustig ons broodje opgegeten en daarna nog zeker een half uur op het gras gezeten. We zaten lekker in de zon en we konden in een T-shirtje over straat. Heerlijk weer was het. Uiteindelijk hadden we besloten om nog een rondje in het park te doen. We hadden ons laten vertellen dat je er met bootjes kon varen, maar we hadden nog geen water gezien. Alleen stromend water maar dat had allemaal watervalletjes dus daar zou ik niet overheen varen. Wij Google Maps weer aangezet en jawel, het werd steeds drukkker... Uiteindelijk kwamen we aan bij het water en het was zoo veel groter dan we hadden gedacht. Het park opzich was al veel groter dan we hadden gedacht. Er stond ergens nog een glazen kasteel en er waren wat muzikanten.

Toen we rond het water liepen sprak ineens een man ons aan en we zagen een saxofoon staan. Hij vroeg waar we vandaan kwamen en daarna vroeg hij of we wilde dansen en dat een andere man met de saxofoon zou spelen. Jessica zei gelijk. Silvia kan ook saxofoon spelen. En je raad het al. Ik kreeg de saxofoon om me nek. Hij had er een ander mondstukje op gezet, wilde me zelfs nog bij de microfoon hebben (heb ik uiteraard niet gedaan) en ben maar een deuntje gaan spelen. Geen enkel liedje ken ik uit mijn hoofd dus het werden zomaar wat noten die ik speelde. We hebben ontzettend veel gelachen.

Daarna zijn we richting de uitgang gelopen en maar weer eens richting huis gegaan.
Daar hadden we onze echte eerste maaltijd gemaakt in Madrid en 's avonds zijn we nog even uit geweest. De volgende dag gingen we naar Segovia en Toledo de genoeg slaap was niet een luxe

• 18 Februari 2018 - 11:50

Karin:

Hee Silvia,
    leuk dat je een blog hebt aangemaakt, kunnen we je een beetje volgen.
    Volgens mij zijn je eerste dagen in Madrid goed verlopen, leuk om te zien.
    Jullie hebben de weg al aardig gevonden, daar hoef ik mijzelf geen zorgen om te maken. Komt helemaal goed met jullie.
    Genieten dat doen jullie al, top!
    Ga zo door!

Veel succes Morgen