De eerste dag (15-02-2018) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu De eerste dag (15-02-2018) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu

De eerste dag (15-02-2018)

Door: Silvia van Hemert

Blijf op de hoogte en volg Silvia

15 Februari 2018 | Spanje, Madrid

Het is een hele lange dag geweest. De wekker liep om 05.00uur af om naar Schiphol te gaan. Ik ging vandaag naar Madrid voor stage, samen met Jessica, een bijna klasgenootje van de parallelklas (dus een andere klas maar wel dezelfde opleiding). Onderweg naar Schiphol had ik wat contact met Jessica's moeder over waar ze reden. Op Schiphol aangekomen kwamen we elkaar al vrij snel tegen en zijn we samen verder gegaan.

We hadden de auto beneden in een parkeergarage geparkeerd en we moesten boven nog een heel stuk lopen. Op een gegeven moment kwamen we bij de plek aan waar we onze koffer moesten achterlaten. Dit was ook de laatste plek waar dat papa en mama mee konden lopen. We namen van elkaar afscheid en we pinkte hier en daar nog een traantje weg. Vanuit daar moesten Jessica en ik het alleen doen. Bij de douane was het best een tijdje wachten en ook redelijk streng. Ergens voelde ik wat adrenaline ofzo, terwijl dat helemaal niet nodig was. Alles mocht uiteindelijk mee en alles had het toegestane gewicht. We konden vertrekken. Uiteindelijk moesten we nog een uur wachten, waar later nog een 20 min bijkwam aan vertraging. Uiteindelijk stegen we op en landde we om half 1 in Madrid. Ons avontuur kon beginnen!

Bij het vliegveld zou iemand staan van het bemiddelingsbureau die alles voor ons had geregeld. Angie stond daar voor ons. Ze praatte heel veel en het meeste was ik vrij snel weer kwijt maar we hadden een informatiegids gehad van het bemiddelingsbureau waar zo'n beetje hetzelfde instond als dat ze had verteld. Ik kon het gelukkig nog allemaal nalezen.

We kwamen aan bij het appartement en we moesten nog even 6 trappen omhoog met al onze koffers. Er was geen lift.... Jessica was op de dag dat we vertrokken jarig en ik had gevraagd of ze van het bemiddelingsbureau haar kamer wilde versieren. Dit hadden ze gedaan en Jessica was ontzettend verrast. Ik had nog een partypopper meegenomen maar die deed het niet... We spraken nog even met de huisbaas, betaalde de huur en we konden gaan uitpakken.

Nadat we alles hadden uitgepakt hadden we best veel honger. Echt fatsoenlijk gegeten hadden we vanochtend vroeg voor het laatst gedaan. We zochten op Google Maps een supermarkt en we gingen inkopen doen. Thuis aangekomen hebben we een broodje gesmeerd en de plannen voor de avond gemaakt.

We hadden van Angie gehoord dat er 's avonds een Language Exchange was. Dit is een soort bijeenkomst voor studenten en werkende jongeren in Madrid en dan puur voor de internationale studenten en werkende jongeren. Die avond zijn we daar naartoe gegaan en kon je een fles champagne winnen en een trip naar Segovia en Toledo. Uiteraard heb ik heel fanatiek meegedaan en wat denk je? Ons team won de fles champagne. Die is gelijk ontkurkt en uitgeschonken. Onder het winnende team kon je de trip naar de twee plekken winnen. Ook dat heb ik weer kneiter fanatiek gedaan en jawel. Jessica en ik hadden hem gewonnen. Die zaterdag gaan we naar Segovia en Toledo. We raakte nog wat aan de praat met wat Amerikanen en Russen en uiteindelijk zijn we maar naar huis gegaan. Het was een lange dag geweest, maar wel een hele leuk dag.

• 17 Februari 2018 - 23:35

Silvia Van Hemert:

Leuk verslag joh. Hou dit vol.

• 17 Februari 2018 - 23:53

Marijike:

Leuk verslag joh. Hou dit vol. Is leuk voor de thuisblijvers.

• 18 Februari 2018 - 10:02

Joyce De Grouw:

Ha die Silvia,

Het schrijven gaat je goed af! Fijn te lezen dat je goed bent aangekomen. Ga vooral zo door!