De eerste officiële roadtrip - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu De eerste officiële roadtrip - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu

De eerste officiële roadtrip

Door: Silvia van Hemert

Blijf op de hoogte en volg Silvia

05 Augustus 2022 | Vietnam, Phan Thiết

Vandaag begon de roadtrip dan echt. Bepakt en bezakt zijn we op mijn brommer naar de garage gereden waar dat Gijs' brommer gemaakt werd. Hij was al helemaal klaar en ready om meegenomen te worden. Het kostte nog niet eens 40euro, dus dat was weer een meevaller.

Vandaag zijn we dan voor het eerst gaan touren met onze brommers en wel meer dan 200km. We hebben daar de hele dag over gedaan, dit is inclusief stops en verkeerd rijden. Onderweg was er nog wel even paniek.

We reden een klein dorpje in en ineens kon ik geen gas meer geven. 'Nee hè' was mijn eerste gedachtegang. Ik riep Gijs die een paar meter voor mij reed, maar door het geluid van de motoren hoorde hij mij niet en hij reed door. Gelukkig kijkt Gijs regelmatig achterom om te kijken of ik er nog rij en al vrij snel had hij dus door dat ik gestopt was. Mijn brandstofmeter gaf aan dat ik nog een volle tank had, al geloofde ik dat niet. We hadden daarvoor al teveel kilometers gereden. Maar ons werd ook verteld dat er 4 liter in zou gaan en die konden ook nog niet op zijn. Twee vriendelijke mannen kwamen kijken toen ze hoorden dat mijn brommer niet meer wilde starten. Uiteindelijk heb ik alle bagage van mijn brommer gehaald en hebben we mijn zadel open gegooid, want daar onder zit mijn tank. Ik had Vietnamees gedownload in Google Maps en dat was maar goed ook. Hiermee kon ik toch nog een beetje communiceren met deze vriendelijke mannen. Wat we dachten werd waarheid. Mijn brandstofmeter is kapot en mijn brandstof was helemaal op. Gijs kwam ook weer aanrijden en vroeg wat het probleem was. Hij kreeg een jerrycan in zijn handen gedrukt en de man wees naar de weg om bij een benzinestation te tanken. We kwamen erachter dat er uiteindelijk maar 2 liter benzine in mijn tank gaat en geen 4. Dat is een aardig verschil. Gelukkig, eind goed al goed.

Net hadden we wat problemen met het hotel vinden, maar we zijn even gestopt bij een restaurantje om avond te eten en wifi te vragen. Stiekem is het best lekker om weer ouderwets alles met wifi te moeten doen, maar soms ook totaal niet handig. Het hotel hadden we weer vrij snel gevonden en nu zit ik op een kneiterhard bed. Ik denk dat we alleen op een plank slapen vannacht en dat ze het matras vergeten zijn :).

Morgen is het plan om vroeg op te staan en eerst een wandeling in deze omgeving te maken. Daarna uitchecken en doorrijden naar Da Lat, via watervallen die we gaan bezoeken. Maar eerst even uitrusten van deze lange rit.


  • 05 Augustus 2022 - 17:42

    Roelf:

    Leuk om een beetje mee te reizen, via je verhalen Silvia! Groeten aan Gijs. Top dat hij af en toe achterom kijkt;-)

  • 05 Augustus 2022 - 18:58

    Marijke:

    Ik lig helemaal in een scheur, de tranen in mijn ogen. Jullie maken het ook mee hoor. Maar gelukkig is alles weer goed afgelopen.

  • 06 Augustus 2022 - 03:35

    Sabine:

    Wat een dag. Check check en dubbel check!!

  • 06 Augustus 2022 - 03:59

    Sabine:

    Was die duik nog gelukt?

  • 06 Augustus 2022 - 04:07

    Silvia:

    Nee helaas... We kwamen na zonsondergang pas aan bij ons hotel. En we waren best wel moe. Gelukkig komen er nog meer stops langs de kust!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvia

Actief sinds 16 Feb. 2018
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 19015

Voorgaande reizen:

01 September 2022 - 21 Januari 2023

Buitenlandminor

02 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

Roadtrip 2022

05 Augustus 2021 - 22 Augustus 2021

Roadtrip 2021

15 Februari 2018 - 03 Juni 2018

Madrid

Landen bezocht: