Weekblog (23-04-2018) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu Weekblog (23-04-2018) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Silvia Hemert - WaarBenJij.nu

Weekblog (23-04-2018)

Door: Silvia van Hemert

Blijf op de hoogte en volg Silvia

23 April 2018 | Spanje, Madrid

Ook al had ik in mijn vorige blogpost gezegt dat ik waarschijnlijk geen weekblog meer zou maken, komt hij nu toch want...

Afgelopen vrijdag heb ik een middagje gespendeerd met Sanne. Sanne is een vriendinnetje van het Prinsentuin. Zij is naar een andere school gegaan, maar we doen dezelfde opleiding. Zij is hier voor een soort uitwisseling en blijft hier 2 weken. Samen zijn we naar het park Casa de Campo geweest en hebben we een ijsje gegeten bij Llao llao (mijn favoriete ijswinkeltje) hier kwam het spreekwoord goed van pas: Time flies when you having fun!

Zaterdag was het hier Koningsdag, speciaal voor de Nederlanders. Ik heb zelf er overdag niet veel van gezien. Heb vooral binnen gezeten maar er schenen wat kraampjes te zijn en een fietsoptocht met versierde fietsen. Echt Hollands dus. 's Avonds ben ik uit geweest naar het Holland House Madrid. Dat was een dakterras op een hotel. Ze hadden er veel Nederlandse muziek en het was super gezellig. Spanjaarden en Nederlanders die een feestje gingen bouwen op de 13e etage van een hotel. Helaas was het dak dicht, want het was ontzettend heet. Die hadden ze dus open moeten houden maar goed.

Zondag heb ik heel lang uitgeslapen. Eigenlijk iets te lang naar mijn zin. Ik wilde naar de kerkdienst van 13 uur maar die had ik niet meer gehaald. Ik ben dus naar de dienst van 17 uur gegaan. Daar ontmoette ik 3 Amerikanen. Ze waren rond de 50 á 60 jaar denk ik. Ze vroegen hoe ik bleef en wat ik hier deed. Toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam vertelde er eentje dat ze over 2 weken naar Friesland zou gaan.

Toen de dienst afgelopen was vertelde ik dat het gisteren Koningsdag was in Spanje en dat iedereen in het oranje was bla bla bla. De mevrouw die vertelde dat ze naar Friesland ging vertelde toen dat ze een aantal jaar geleden ook in Nederland was met koninginnendag. Zij was bij het ongeluk in Apeldoorn een aantal jaar geleden. We konden echt nog heel lang kletsen, maar ze moesten echt naar huis. Stiekem hoop ik dat ze er volgende week weer zijn zodat we verder kunnen kletsen haha.

Toch nog een weekblog en tot snel weer!

  • 23 April 2018 - 12:41

    Opa En Oma:

    Mooi bericht fijn dat je nog een blog maakte gr van ons

  • 23 April 2018 - 18:37

    Silvia Van Hemert:

    Er was iets misgegaan met posten, weet niet of mensen die dit al gelezen hebben dit nu ook zien maar... nu staat heel mijn blog online

  • 24 April 2018 - 19:54

    Peter Smits:

    je hebt al veel meegemaakt. en dat is mooi.
    grt, peer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvia

Actief sinds 16 Feb. 2018
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 18743

Voorgaande reizen:

01 September 2022 - 21 Januari 2023

Buitenlandminor

02 Augustus 2022 - 21 Augustus 2022

Roadtrip 2022

05 Augustus 2021 - 22 Augustus 2021

Roadtrip 2021

15 Februari 2018 - 03 Juni 2018

Madrid

Landen bezocht: